Experimenten


Op deze pagina ziet u welke experimenten er momenteel lopen of zijn afgerond binnen Fontys.


Zie wat we doen, gedaan hebben en waar we mee aan de slag willen gaan. Hopelijk inspireert het je om met jouw idee aan de slag te gaan en/of met ons contact op te nemen.

EdTech Minor



In 2020 hebben we de Minor EdTech uitgerold. September 2021 gaat de tweede groep van start. Er is nog plaats en je kan je via de onderstaande knop inschrijven. Zie je mogelijkheden voor betere (technologische) oplossingen in het onderwijs om het zo beter spannender en vooral leuker te maken? Ben je ondernemend genoeg om je eigen ideeën om te zetten in een prototype en dit wellicht als basis voor een (eigen) startup te gebruiken? Dan is de Ed Tech minor iets voor jou. De wereld van concept validatie en entrepeneurship wordt dan voor je geopend.

EnLighted - experiment bij FLOT



We voeren een experiment uit het EnLighted een tool die gebruikt kan worden ter ondersteuning van technisch onderwijs, zoals wiskunde, scheikunde en natuurkunde.

FRAME experiment – Fontys communicatie



Er is een experiment gedaan met een eindpresentatie van communicatie studenten, dat was zeer succesvol, Frame is een digitale ontmoetingsruimte. We willen graag onderzoeken of dit breder ontwikkeld kan worden, denk hierbij aan: - Een news room voor FHJournalistiek - Een interview box voor FHTM - Een inloopspreekuur ruimte voor medewerkers - De technische mogelijkheden/grenzen verkennen met FHICT (nu kunnen er bijvoorbeeld maximaal 20 deelnemers in een sessie).

FPV drone technology experiment - bij FLOT



We willen kijken of Drone technologie ingezet kan worden in het klaslokaal. In een synchrone onderwijssituatie zit een begeleider of een groep medestudenten in een andere ruimte en kan via een beeldscherm of een FPV-bril de les observeren doordat de klassensituatie vanuit het perspectief van de docent live wordt gestreamd (first person view). Het voordeel van deze technologie is dat men een levensechte onderwijssituatie kan ervaren vanuit het gezichtspunt van de onderwijsgevende door gebruik te maken van een 4k minicamera met zender en deze in een FPV-bril te projecteren. De opgenomen les kan in een leergemeenschap bekeken, geanalyseerd en geëvalueerd worden op basis van een lesson study methodiek.

Het beste idee



Om Fontys breed innovatieve ideeën op te halen hebben we "Het beste EdTech onderwijs idee" bedacht. Iedere medewerker of student mocht een idee aanleveren om met behulp van EdTech het onderwijs te vernieuwen of verbeteren. De beste ideeën werden geselecteerd en uitgenodigd om deel te nemen aan een pitch dag. Deze dag hebben we op 1 maart 2021 gehouden. Na aanleiding van deze dag zijn we zes experimenten gestart.

Trip Advisor for Education (TAFE)



We are building a trip advisor for the EdTech program. This tool is free for all students, teachers and EdTech companies. In this tool we will register all experiments, workshops and pilots done at one of the EdTech zone partners. EdTech companies are free to register their products. The purpose of this is to share results and experiences between universities and companies. With the goal to help each other getting better, based on feedback from users.

Technology Impact Cycle Tool (TICT)



We have further developed and converted the Technology Impact Cycle Tool (www.tict.io) so that it can also be used as a testing instrument for EdTech.

Developed EdTech



We developed EdTech with students from FHICT. Such as Study tracker with a graduation + (startup) student. With open students, work is being done on a SRL AI detector supported by research from a teacher. Wifi attendance by the Deltas and Canvas Enhancement personal courses by Open Inno students / iCop.

Results and standard process



CONTACT

Get in touch


Wondering what EdTech do for your idea? Get in touch and we will figure it out!



QUICKSCAN